Selasa, Januari 27, 2015

MSSDT : Bola Baling Lelaki MEMONTOL!

Kejohanan Bola Baling MSSD Tongod (Teupid) yang telah berlangsung pada 26 & 27 Januari baru-baru ini telah menghadiahkan pingat emas bagi pasukan sekolah. Setelah berlatih hampir 2 minggu di bawah jurulatih Ckg Stonny Anthony dan Ckg Jemsan Sakunding, akhirnya pasukan lelaki berjaya menewaskan Sk.Gabungan 6-0, dan Sk. Maliau 9-0 di peringkat kumpulan. Dalam peringkat separuh akhir, pasukan sekolah telah membelasah pasukan Sk.Mengkawago 5-1 sehingga melayakkan pasukan sekolah memasuki peringkat akhir menentang Sk. Pekan Telupid. Perlawanan mencatatkan jaringan 5-5 semasa di penghujung perlawanan. Adik Jirol Ginal muncul hero pasukan sekolah setelah menjaringkan gol kemenangan di minit terakhir perlawanan menjadikan keputusan 6-5. Inilah yang dikatakan oleh mereka Sk.Kiandongo "memontol"..

Pasukan perempuan juga "memontol" pada perlawanan pertama setelah menundukkan pasukan Sk.Gabungan 5-0. Namun, malang bagi nasib pasukan perempuan bilamana gagal menundukkan pasukan Sk.Mengkawago dengan kekalahan 1-3. "gol mudah" kata jurulatih sekolah Ckg Stonny. Keputusan perlawanan, Sk.Entilibon muncul juara setelah berjaya menundukkan pasukan Sk.Langkabong 2-1. Pasukan perempuan sekolah terpaksa balik awal setelah tersingkir di peringkat kumpulan. Tidak "memontol".. haha

Apapun, 3 orang daripada pasukan sekolah telah terpilih ke peringkat MSSB Sandakan. 2 orang lelaki iaitu Jirol Ginal dan Dix Sagitan. Sementara pasukan perempuan iaitu adik Elyana Maika . Tahniah kepada yang terpilih. Majulah sukan untuk sekolah dan daerah khususnya.

 Medal kemenangan pasukan lelaki


 Gambar pasukan lelaki

 Gambar pasukan lelaki bersama guru-guru (Jurulatih)


Gambar Pasukan Perempuan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan